Esimene vaatlus toimus 3. klassis, kus tunniks oli eesti keel. Pikem kommentaar on näha vaatluslehel, kuid siia postitan kokkuvõtva analüüsi vaatlusest.
Õpetajaks on selles klassis inimene, kes on töötanud õpetajana juba 14 aastat. Olen ka varem tema tunde iseenda jaoks vaatlemas käinud, kuna see õpetaja oli esimesel õppeaastal minu mentor-juhendaja.
Kohe üsna tunni alguses toimus häälestamine tunniks - õpetaja lasi õpilastele plaadilt sügise teemalist laulu ning laulusõnu hakati silbitama. Sealt sai nii mulle kui õpilastele selgeks, et tunni teema on silbitamine.
Meeldis tunni rahulik tempo ja sõbralik meeleolu. Õpetajast õhkus positiivsust ning juba sellega mõjus ta motiveerivalt.
Tunnis olid selgelt eristatavad ettevalmistav osa, põhiosa ja kokkuvõte. Kokkuvõtvas osas kasutas õpetaja silbitamise mängu, kus õpilased said end proovile panna ning õpetaja esmast tagasisidet teema omandamise kohta.
Minu arust oli häälestamine täiesti olemas, selgelt eristatav ning igati omal kohal. Tunni jooksul mõistsin selle olulisust.
Kuna mul ka endal 3. klass õpetada, sain tunnist silbitamise kordamiseks häid mõtteid.
3.klass kordamas silbitamist
Teine vaatlus toimus 5. klassis, kus vaadeldavaks tunniks matemaatika.
Selles tunnis tekkinud olukord näitas hästi, milliseid situatsioone õpetaja igapäevatöös lahendama peab.
Õnneks oli see konkreetne õpetaja pika kogemusega pedagoog, kes olukorraga toime tuli täpselt nii hästi kui suutis. Nimelt tuli tal ootamatult anda tundi ka kõrvalklassis asuvale 8.klassile - seda nende enda õpetaja haigestumise tõttu. Mina sain seni ülesande 5. klassile iseseisva töö tegemisel abiks olla.
Häälestamist tunniks selle olukorra tõttu ei toimunud, õpilased asusid kohe iseseisvat tööd tegema. Võib olla seetõttu oli õpetaja tagasi tulemise hetkest tunni tempo veidi kiirem, sest õpetaja püüdis kaotatud aega tasa teha.Õpilased samas olid mõistvad ning tunnidistsipliin väga hea.
Ise sain selles tunnis tuttavaks dokumendikaameraga, mis tundus väga hea lahendus, kui kiirelt midagi vaja tahvlile projektori abil kuvada. Näiteks tahaks näidata kellegi väga ilusat käekirja ja seda eeskujuks tuua või kenasti vormistatud vihikut, mõnda joonist, joonistust.
Kui nüüd peaks võrdlema kahte päeva jooksul vaadeldud tundi, siis esimene oli rahulikuma tempoga ja õpilasesõbralikum kui teine, kuid seda ilmselt vaid seetõttu, et teise tunni alguses selgus tõsiasi, et õpetaja on "sunnitud" jooksma kahe klassi vahel. See lihtsalt on reaalsus ning tunnid koolis ei lähe vahel nii nagu plaanitud.
Dokumendikaamera
Mõlema tunni kohta täidetud vaatluslehe leiad järgnevalt lingilt:
https://drive.google.com/folderview?id=0B4IORTPBzdKPZ3JiY0lRcFg0TFk&usp=sharing
Kommentaare ei ole:
Postita kommentaar