Aine: Eesti keel; 3. klass
Tunni teema: Sügis on pime aeg, kanna helkurit!
Tegevuse eesmärk: Õpilaste häälestamiseks eesti keele tunniks.
Õpilane oskab põhjendada helkuri kandmise vajalikkust.
Õpilane arutleb liikusohutuse teemadel.Õpilane arutleb, mis on pildi sõnum, mida tahetakse pildiga öelda ning kuidas on pilt loodud.
IKT vahendid: Arvuti, dataprojektor, mälupulk, mobiiltelefonid
Veel vahendeid lauale tunniks valmis: liim, käärid
Tegevuse põhjendus:
Kasutan pilti, et köita laste tähelepanu ning anda neile teada tunni teema. Pilt on tehtud ja valitud õpilaste liikluskasvatust ja ohutust silmas pidades. Ülemine pilt erinevatest helkuritest, alumine pilt poisist, kel kaks helkurit - üks õiges kohas, teine mitte ning helkurdetailiga müts peas.
Tegevuse kirjeldus ja selle põhjendus:
Õpetaja arutleb lastega järgmiste küsimuste järgi:
Kas teadsid, et jalakäijatega juhtuvate liiklusõnnetuste peamine põhjus on helkuri puudumine?
Kas Sina ja Sinu pereliikmed kannavad helkurit?
Miks peab helkurit kandma?
Miks peaks ka valgustatud tänaval helkurit kandma?
Kui kõrgel peaks helkur rippuma?
Häälestamine lõpeb sellega, et õpetaja saadab õpilased mobiiltelefonidega garderoobi enda helkurit pildistama. Eelnevalt lepitakse kokku, et kellel pole mobiili/pildistamise võimalust, sellel õpilasel teeb pinginaaber ka tema helkurist pildi. Pilte näidatakse õpetajale mobiilist.
Õpilane, kellel puudub helkur, saab koduseks ülesandeks helkur jopele kinnitada.
Kuna annan sellele klassile ise tundi ka edasi peale häälestamist, panen siia lühidalt enda jaoks kirja edasise tunnikäigu.
Põhiosa:
Eesti keele õpik lk 59 ahellugemine klassis "Kahekesi läbi õhtuse linna" + küsimustele vastamine suuliselt.
Töövihikust lk 44 täita iseseisvalt ülesanded liiklusreeglite kohta (kas väide on tõene või vale), seejärel paaristööna üksteise väidete kontrollimine. Arutelu.
Kokkuvõtev osa:
Pabernukkude värvimine ja helkurriidest helkuri lõikamine-kleepimine pildile.
Tegevuskava detailine ja ülevaatlik ning väga hästi on seotud tegevusse ka õpilaste meediateadlikuse kujundamine.
VastaKustuta