Kas eelnevalt
koostatud tegevusplaanist oli kasu? Põhjenda!
Eelnevast tegevusplaanist oli
loomulikult kasu. Hea oli päev enne ning ka enne planeeritud tundi plaan
kindluse mõttes üle vaadata – kas vahendid on, millised interneti leheküljed
valmis panna, tegevuste järjekord jne. Armastan plaanid välja printida, siis
saab ka olulistele asjadele markeriga jooned alla tõmmata.
Eelnevalt tuli ka õpilastele sülearvutid broneerida ning need enne tundi klassi toimetada.
Eelnevalt tuli ka õpilastele sülearvutid broneerida ning need enne tundi klassi toimetada.
Kuidas õnnestus/ei õnnestunud tegevuse läbiviimine?
Leian, et tund õnnestus päris hästi. Seekord oli mul ka endal juhendaja
silma all tundi läbi viia julgem tunne. Rühmatöö on klassi õpilastele tuttav. Kolmestes
gruppides jagasid nad omavahel kenasti rollid (kes kirjutab, kes otsib infot) ning sellega probleeme ei esinenud. Jälgisin
vaid, et rühmades kõik sõna saaks ja tegevust leiaks. Märkasin ka rühma, kus
üks poiss oli väga tagasihoidlik ning teiste rühmakaaslaste varjus omale
rakendust ei leidnud. Kui vaikselt sellele rühmale abi pakkusin, leidsid nad
ise, et see poiss võiks valminud A4 töö juurde valitud selgrootu pildi
joonistada ning nii leidis ka tema omale võimaluse kasulik olla. Ettekannete
ajal oli ka temal oma osa ette kanda ja sai sellega rühmakaaslaste abil
hakkama.
Mis takistasid/aitasid
tegevust läbi viia?
Kõige suurem hirm oli, et me ajaliselt
ei jõua kõike planeeritut teha, kuid tegelikkuses läksime üle aja vaid mõne
minutiga. Ajast aitas kinni pidada muidugi ka grupitöö jaoks projektoriga
tahvlile kuvatud taimer, mida teistelgi soovitan proovida. See meeldis ka
lastele ning nad said selle abil kenasti oma rühmatööd planeerida (ajaliselt).
Seega taimer aitas tegevuse läbiviimisele kaasa.
Otseselt takistusi ei olnud, vaid üks
naljakas seik juhtus. Nimelt teemaks selgrootud ja ühele rühmale sattus
selgrootuks kärbes. Samal ajal lendas klassis ringi suur unine porikärbes, mis
rühmade ettekannete ajal maandus ühe rühma ette lauale. Kuna kuulasin
ettekandeid laste seas istudes, oli kärbes mul päris lähedal ja mul tekkis
võimalus kärbes kõrvaldada. Lõin siis suure pauguga kärbse pinaliga laiaks.
Kõigile pakkus see muidugi palju nalja ning siis läks oma paar minutit, et
lapsed ettekannete lainele tagasi saada. Pärast tundi hakkasime maha kukkunud surnud
kärbest prügikasti viima ning lapsed avastasid, et kärbse seest olid tulnud
väiksed ussid (imepisikesed). Poisid küsisid lausa luupi, et asja uurida ja
julgemad võtsid võika vaatepildi koristamise enda peale. Loodusõpetus näitliku
materjaliga missugune!
Mida oleksid teinud
teisiti?
Ilmselt ma oleks kärbse kõrvaldamisega
pidanud ootama vahetunnini J Kuid muud ma midagi
teisiti otseselt poleks teinud. Ka juhendaja jäi tunniga rahule, kuid andis
väga head nõu, mida ma kohe lastele ka edasi õpetan.
Nimelt õnnestus õpilastel internetist selgrootute kohta info leidmine, kuid
mõne selgrootu kohta oli suures infotulvas raske olulist välja noppida. Et õpilane
ei peaks piiratud ajaga liigset materjali lugema, siis saab vajalikule
interneti lehele minnes abiaknaga oma otsingut hõlbustada.
Juhendaja nimelt õpetas, et kui klikkida avatud lehel (nt loodusajakiri.ee) cmd+f või ctrl+f (oleneb op süsteemist), avaneb abiaknake find, kuhu saad sisestada täpsustava otsingusõna (nt kehaehitus). Selle abil saad kohe teada, kas sulle vajalikku infot lehel on, sest sisestatud täpsustav otsingusõna läheb tekstis värviliseks. See aitab lapsel kiiremini vajaliku informatsioonini jõuda nii, et ta ei pea liigselt ebaolulist teksti lugema.
Juhendaja nimelt õpetas, et kui klikkida avatud lehel (nt loodusajakiri.ee) cmd+f või ctrl+f (oleneb op süsteemist), avaneb abiaknake find, kuhu saad sisestada täpsustava otsingusõna (nt kehaehitus). Selle abil saad kohe teada, kas sulle vajalikku infot lehel on, sest sisestatud täpsustav otsingusõna läheb tekstis värviliseks. See aitab lapsel kiiremini vajaliku informatsioonini jõuda nii, et ta ei pea liigselt ebaolulist teksti lugema.
Pildil näha, kuidas Google otsingusse on sisestatud sõna kimalane ning
sealtkaudu jõutud loodusajakiri.ee lehele. Et leida materjali kimalase
kehaehituse kohta, klikin lehel olles ctrl+f ning avaneb lisariba find. Sinna sisestan sõna kehaehitus
ning on näha, kuidas tekstis see koht siniseks on läinud.
Väga põhjalik postitus ja oli huvitav lugemine. Väga hea nipp: "Ajast aitas kinni pidada muidugi ka grupitöö jaoks projektoriga tahvlile kuvatud taimer, mida teistelgi soovitan proovida". See õpetab lastele ka matemaatilisi oskusi, aja tundmine ja sellest kinni pidamine.
VastaKustutaSiinkohal ma ei nõustu: "Ilmselt ma oleks kärbse kõrvaldamisega pidanud ootama vahetunnini". Ütlesid ise ka, et kärbsest sai väga hea näitlik vahend. Ilmselt saaks siin muidugi arutleda selle üle, kuidas ja kas kärbes kõrvaldada. Kas oleks ta saanud ehk elusalt kinni püüda, aga siis poleks ju neid ussikesi näinud. Üks koolitund ei peagi olema rangelt reeglite järgi, vaikne ja rahulik. Ning kui õpetaja tegevus toob rohkem kilkeid ja elevust ning läbi selle õpitakse, usun, et see tund jäi õpilastele oluliselt rohkem meelde võibolla kui mõni muu.