Kas eelnevalt koostatud tegevusplaanist oli kasu? Põhjenda!
Olen juba üle kahe aasta tegevõpetaja ja mul on mul tunnid alati ettevalmistatud nii, et olen enda jaoks üles kirjutanud tegevuste järjekorra.
Selle ülesande tegevuskava oli aga tänu meile seatud ülesandele väga põhjalik, seega oli häälestamist väga hea läbi viia. Kogu tegevus ja asjade toimumise järjekord oli läbi mõeldud.
Kogemus näitab, et tunnid ei lähe alati nii nagu planeeritud, kuid tegevusplaanist oli kahtlemata kasu. Juba seetõttu, et klassis viibis juhendaja ning väga enesekriitilise inimesena tuli loomulik pabistamine ja kartus sisse. Tegevusplaan oli prindituna laual, juhuks kui peaks planeeritud tegevuste järjekord meelest minema.
Kuidas õnnestus/ei õnnestunud tegevuse läbiviimine?
Ise ennast peale seda tundi väga hästi ei tundud, kuna pabistamise tõttu kippusin kokutama. Õnneks sai tegevuskavast abi otsida.
Samas lastega peale tundi omavahel arutades (nad teavad, et mul on praktika) leidsid nad, et täiesti normaalne tund oli ning neile meeldis see, et sai oma mobiilidega tunni alguses garderoobi pildistama minna.
Mis takistasid/aitasid tegevust läbi viia?
Kohe helkurite pilti ekraanile kuvades selgus see, et kuna pilt on suhteliselt tume ja klassi paistis päike, siis oli pilt väga halvasti näha. Olulist abi ei pakkunud ka pimendavate ruloode ette tõmbamine. Olukorda leevendas see, et mul oli sama pilt kuvatud ka tahvlisse ning käisin pildiga klassis ringi ja näitasin seda ka tahvlist.
Samas aitas tegevusele kaasa teadmine, et tegemist on minu enda klassiga ning tundsin laste tuge. Nad vastasid küsimustele väga arukalt ning see osa õnnestus hästi. Selles klassis on ka minu meelest väga distsiplineeritud õpilased, seega saan enamasti tundides tegeleda planeeritud õppetööga.
Mida oleksid teinud teisiti?
Oleksin pidanud juba tegevusplaani kirjutades valitud pilti projektoriga ekraanile kuvama (läbi proovima), siis oleks ka kohe välja tulnud, et ta jääb halvasti näha.
Leian, et pean olema enesekindlam ja tegevusi tehes ette kujutama, et olen klassis vaid õpilastega. Minu jaoks oli täielik üllatus see, kui palju mulle mõjus teadmine, et kolleeg mind vaatleb.
Peale koolivaheaega saan postitusele lisada juhendaja kommentaari. Seda mul veel saada ei õnnestunud, kuna minu juhendajal oli samal päeval proovieksam.
Analüüs põhjalik ja ka minul oli huvitav lugeda, kuidas tegevõpetajana asja tajud ja tunned.
VastaKustuta