kolmapäev, 21. oktoober 2015

Praktika ülesanne 2 - tegevuskava

Aine: Loodusõpetus 3. klass
Tunni teema: Selgrootud loomad (sipelgas, vihmauss, tigu, ämblik, kärbes, jõevähk, kimalane)
Tegevuse eesmärk:
Õpilane tunneb ja oskab nimetada selgrootuid loomi.
Õpilane oskab kuulata kaaslast.
Õpilane oskab otsida internetist olulist informatsiooni.
Õpilane oskab õpetaja juhendamisel välja tuua olulise valitud looma kohta.
IKT vahendid: arvuti, projektor, internet, sülearvutid õpilastele
Veel vahendeid: A4 paber, pinal (õpilastel)

Tegevuse põhjendus:
Õpilased hakkavad tunnis selgrootu looma kohta informatsiooni ostima internetist. Nad teevad seda rühmatööna, rühmas 3 õpilast. Rühmakaaslased saab seekord ise valida. Milline selgrootu loom rühmale satub, selle otsustab õnneratas. Õppemeetodiks seega rühmatöö, mis arendab õppija suhtlemis- ja ühistööoskusi. Tunni lõpus ka gruppide ettekanded. See meetod on kasulik, kuna arendab esinemisoskust. 
 
Tegevuse kirjeldus ja selle põhjendus:
Tund algab häälestamisega ja häälestamiseks kasutan väikest õppefilmi youtube.com lehelt, kus tutvustatakse ülevaatlikult selgrootuid ja selgroogseid loomi.

Seejärel valivad õpilased omale rühmakaaslased – 3 õpilast rühmas. Õnneratta abil saavad rühmad endale teemad. Õnneratta leiab aadressilt http://www.classtools.net/random-name-picker/ ning kui teemad seal lisatud, näeb õnneratas välja selline:
Seejärel hakkavad rühmad looma kohta infot otsima. Juhtida tähelepanu sellele, et wikipeedia ei ole kõige usaldusväärsem allikas. Info otsimiseks soovitab õpetaja miksikese keskkonda ja loodusajakiri.ee lehte. Tahvlil ka märksõnad, mida infot otsides silmas pidada – kehaehitus, toitumine, elukeskkond, paljunemine.
Rühmatöö käigus valmib A4 paberile vabas vormis töö, mis tunni lõpus suuliselt ette kantakse.

Rühmadele kuvatakse ekraanile ka aeg, mis neil jäänud rühmatöö lõpuni. Selle leiab samuti http://www.classtools.net/timer/ lehelt ning näeb välja selline:



1 kommentaar: