Aine:
Loodusõpetus 3. klass
Tunni
teema: Selgrootud loomad (sipelgas, vihmauss, tigu, ämblik,
kärbes, jõevähk, kimalane)
Tegevuse
eesmärk:
Õpilane
tunneb ja oskab nimetada selgrootuid loomi.
Õpilane
oskab kuulata kaaslast.
Õpilane
oskab otsida internetist olulist informatsiooni.
Õpilane
oskab õpetaja juhendamisel välja tuua olulise valitud looma kohta.
IKT
vahendid: arvuti, projektor, internet, sülearvutid õpilastele
Veel
vahendeid: A4 paber, pinal (õpilastel)
Tegevuse
põhjendus:
Õpilased
hakkavad tunnis selgrootu looma kohta informatsiooni ostima
internetist. Nad teevad seda rühmatööna, rühmas 3 õpilast.
Rühmakaaslased saab seekord ise valida. Milline selgrootu loom
rühmale satub, selle otsustab õnneratas. Õppemeetodiks seega
rühmatöö, mis arendab õppija suhtlemis- ja ühistööoskusi.
Tunni lõpus ka gruppide ettekanded. See meetod on kasulik, kuna
arendab esinemisoskust.
Tegevuse
kirjeldus ja selle põhjendus:
Tund
algab häälestamisega ja häälestamiseks kasutan väikest õppefilmi
youtube.com lehelt, kus tutvustatakse ülevaatlikult selgrootuid ja
selgroogseid loomi.
Link
videole:Selgrootud ja selgroogsed
Seejärel
valivad õpilased omale rühmakaaslased – 3 õpilast rühmas.
Õnneratta abil saavad rühmad endale teemad. Õnneratta leiab
aadressilt http://www.classtools.net/random-name-picker/
ning kui teemad seal lisatud, näeb õnneratas välja selline:
Seejärel
hakkavad rühmad looma kohta infot otsima. Juhtida tähelepanu
sellele, et wikipeedia ei ole kõige usaldusväärsem allikas. Info
otsimiseks soovitab õpetaja miksikese keskkonda ja loodusajakiri.ee
lehte. Tahvlil ka märksõnad, mida infot otsides silmas pidada –
kehaehitus, toitumine, elukeskkond, paljunemine.
Rühmatöö
käigus valmib A4 paberile vabas vormis töö, mis tunni lõpus
suuliselt ette kantakse.
Rühmadele
kuvatakse ekraanile ka aeg, mis neil jäänud rühmatöö lõpuni. Selle leiab samuti http://www.classtools.net/timer/ lehelt ning näeb välja selline:
Tegevus asjakohane ja arvestatud.
VastaKustuta