neljapäev, 10. detsember 2015

Hindamine - analüüs

Kas eelnevalt koostatud tegevusplaanist oli kasu? Põhjenda!
Taas kord oli tegevusplaanist kasu. Kui tund koosneb mitmest osast ja tunnis on vaatleja, siis on hea näpuga järge ajada tegevuste järjekorral. Olin ka endale kirjutanud üles, kui palju mul umbes ajaliselt erinevate tunniosade peale läheb, kuid seekord ei mahtunud ma oma planeeritud aega. Viimane osa (grupitöö ettekanded) jäi ära, sest tund enne lõppes. Õnneks olen ise selle klassi klassijuhataja ning saame järgmisel päeval matemaatikast näpistada aega, et ka ettekanded ära teha, sest kahjuks on loodusõpetust vaid üks tund nädalas.

Kuidas õnnestus/ei õnnestunud tegevuse läbiviimine?
Tunnile tagasi mõeldes ja analüüsides tundub, et aja röövis onkontide lahendamise juures laste erinev töö tegemise kiirus ning paar tõrkuvat arvutit. 
Kui tavaliselt broneerin ühe arvutikapi (vt. pilt), siis sel korral broneerisin ettenägelikult kaks arvutikappi, kuna tihti on ette tulnud probleeme arvutitega - ei ühildu wifiga, on aeglased jne. Siis on lastel hea kohe arvuti välja vahetada, sest tõrkuv arvuti mõjutab omakorda lapse töövõimet ja motivatsiooni.
Õnnestumiseks pean miksikese keskkonna poolt tulevat tagasisidet lapsele  peale ülesande lahendamist. Nad said kohe ka õpikust järgi vaadata õiged vastused ning arutasime need koos klassis läbi.
Rühmatöö rühmades tuli sel korral ette vaidlusi ja konflikte, mida lastel lahendada aitasin. Pean seda siiski õnnestumiseks, sest kuna rühmad moodustas TeamUp keskkond, siis mitmes rühmas sattusid kokku õpilased, kes varem pole palju kokku puutunud. See peaks õpilasi õpetama erinevate kaaslastega toime tulema ja näitama, kui erinevad me oleme.
Laste ja vanemate loal ka paar pilti rühmatööst (mõistekaardi koostamine).



Mis takistasid/aitasid tegevust läbi viia?
Ma ei tea, kas see ka õpilastele tunda ja aru saada oli, aga tegevuse hommikul oli mul üks arusaamatus ühe kolleegiga. Seega praktikatundi tehes olin veel eelnimetatud juhtumist tugevalt häiritud ning lasin sellel end tunnis segada. Olin tuntavalt hajameelsem ja närvilisem kui tavaliselt. Loodan, et kogemusega tuleb ka oskus end kõigest muust välja lülitada ja keskenduda ainult õpilastele ja tunnile.
Tegevusele kaasa aitas kindlasti eelnev ettevalmistus ja ka see, et miksikese keskkond on lastele tuttav.


Mida oleksid teinud teisiti?
Kuna õpilased on erineva töövõime ja teadmistega, samuti ka arvutikasutamises erineval tasemel, siis leian, et oleksin pidanud leidma väikese lisaülesande (nuputamise, teiste abistamise vms) sinna vahele, kui osad õpilased onkondi olid ära lahendanud. Samuti peab olema varuplaan juhuks, kui internet kaob. Sel korral olin tunnis varuplaanita.
Lisaks tekkis tunnis olukord, kus õpetaja (ehk siis mina) ei osanud õpilase loodusteemalisele küsimusele vastata. Küsimus tuli onkondist ja vastasin nii, nagu onkondi vastus näitas, kuid see polnud õige. Sain aru, et onkondi koostaja oli valesti vastuse sisestanud. Mul ei jäänud muud üle, kui tunnistada, et ma ei tea ja lapsed ise pakkusid, et kui õpetaja ka ei tea, siis googeldame, seega kõik lahenes. Teen siit järelduse, et pean tundi ettevalmitades veelgi rohkem kõik läbi mõtlema ja valmis olema erinevateks küsimusteks, mida õpilased esitada võivad ning et kõik valmis materjalid ei pruugi olla veatud - need tuleb hoolega üle vaadata ja proovida ise eelnevalt lahendada.

1 kommentaar:

  1. Analüüs väga põhjalik. Tänan piltide eest. Need annavad palju juurde. Kindlasti aitab see, kui planeeritud testid, mängud ise enne läbi lahendada. Just sel samal põhjusel, mis ise välja tõid. Siis on vähem üllatusi tunni ajal. Samas lahenes olukord positiivselt ja see, et te koos ühiselt guugeldasite annab ka õpilastele arusaama, et me ei saagi maailmas kõiki vastuseid teada. Ka õpetaja ei saa/ei peagi kõike teadma. On küsimusi millele saabki koos vastuseid otsida ja mõnikord peabki koos vastuseid otsima.

    VastaKustuta