Tunni teema: Kordamine (korrutamine-jagamine, tehete järjekord, ringjoon, võrdkülgne kolmnurk)
Tegevuse eesmärgid:
Õpilane korrutab-jagab viie piires.
Õpilane teab avaldises tehete õiget järjekorda.
Õpilane oskab joonestada sirkli abil ringjoone ja võrdkülgse kolmnurga.
IKT vahendid: õpetaja arvuti, internet, projektor, tahvelarvutid.
Veel vahendeid: õpetaja poolt koostatud töölehed, sirkel, joonlaud.
Tegevuse põhjendus:
Tunnis toimub hindelise töölehe lahendamine. Töölehed on koostatud õpilaste reaalseid võimeid silmas pidades. Klassi õpilastele olen koostanud kahepoolse töölehe:
Kahele õpiabirühmas käivale õpilasele, kelle matemaatilised võimed/oskused on hetkel nõrgemad, olen koostanud lühema ja pisut lihtsama töölehe:
Kolmele matemaatiliselt väga andekale õpilasele olen koostanud lisaks esimesele töölehele ka boonusülesannete lehe, millega on võimalik lisapunkte teenida:
Hindamisel on sellistel juhtudel ka erinev punktisüsteem. Meie kooli hindamise korra kohaselt tuleb peale töö parandamist töödele (variant 2) märge: hinnatud diferentseeritult.
Töölehti kätte andes istuvad kaks õpiabirühma õpilast klassi esimeses reas (nad istuvadki igapäevaselt seal ja kõrvuti). Saan neile tööjuhised ka suuliselt ette lugeda ja vajadusel lihtsustatult selgitada. Istun sel hetkel nende ette samale tasandile, sest üks neist õpilastest on kuulmislangusega ning vaatab õpetaja selgituste ajal õpetaja suu peale.
Diferentseeritud töölehed ja hindamine võimaldavad õpilasel töötada vastavalt oma võimetele ning toetab õpilase arengut. Diferetseeritud lähenemine ja hindamine annavad ka nõrgemale õpilasele võimaluse kogeda eduelamust, mis motiveerib teda õppima.
Individualiseerimise juures pean meeles ka andekaid, kuna oluline on toetada ka nende arengut. Leian, et selline lähenemine on otstarbekas ja kõigile kasulik ning õpetaja peab selleks oma klassi õpilasi hästi tundma.
Tegevus toetab järgmisi õpioskusi:
-kuulamine (tööjuhised)
-arvutikasutamise oskus (mäng tahvlites)
-tähelepanu
-keskendumine
-oskus teisega arvestada (päristöö tahvlites - MathFight)
Tegevuse kirjeldus:
Häälestamine - projektoriga kuvatud pildi abil
Õpilased võtavad paaridesse loosiga
Tahvelarvutite jagamine - korrapidajad jagavad paari peale tahvli
MathFight appides arvutamine - kiire kordamine, app annab tagasisidet (kiirem arvutaja võidab)
Töölehtede jagamine
Töötamine töölehel olevate juhiste järgi iseseisvalt - kahele õpiabi õpilasele annan juhised lisaks ka suuliselt ning andekatele jagan ka boonuslehed
Kui aega jääb üle, saab õpilane peale töö üle kontrollimist taas MathFighti appi arvutama minna.
Lisan veel, et antud klassis on õpilased teadlikud sellest, et me oleme kõik erinevad ja seetõttu kasutab õpetaja erinevaid töölehti ja hindamist. Teema oli aktuaalne 1.klassis, kui õpilased seda tähele panid ja küsisid.
Tunnikava põhjalik ja arvestatud
VastaKustuta