teisipäev, 29. september 2015

Ülevaade praktika koolist


1.Mis koolis oled praktikal, kes on koolipoolne juhendaja, või oled ise tegevõpetaja ja viid tegevused läbi oma klassis?

Olen praktikal Tallinna Lilleküla Gümnaasiumis ning minu koolipoolne juhendaja on Meeri Sild. M. Sild on kooli haridustehnoloog ning ka inglise keele õpetaja.
Olen ka ise samas koolis kolmandat aastat tegevõpetaja ning viin tegevusi läbi oma klassis juhendaja pilgu all.

2.Mis klassis praktikat läbi viid? 

Praktikat viin läbi 3. klassis. Tegemist on loovusklassiga. Klassis on 22 õpilast, kellest üks õpib koduõppel.

3.Kes oli koolis isikuks (nt haridustehnoloog), kes teid tutvustas õpetajale? Kui oled ise tegevõpetaja, siis kas teie koolis on isik, kes omab ülevaadet, mis IKT võimalused koolis on? Millist infot kooli kohta anti/said/omad? Õppetööks kasutatav IKT? Üldine korraldus, kus saab tehnikat võtta, kui koolil olemas, kes vastutab. Kes koolitab õpetajaid?

Meie koolis omavad kõige paremat ülevaadet IKT võimalustest koolis IT-juht ja haridustehnoloog. Samas on ka õpetajatel kogu ülevaade olemas, kuid IT-juht ja haridustehnoloog on selles koolis alati valmis IKT küsimustes aitama.

Klassides on õpetajatel arvutid, internetiühendus ning projektorid. Paljudes klassides on olemas ka interaktiivsed tahvlid. Koolis on lisaks klassides olevale kaks arvutiklassi projektorite ja interaktiivsete tahvlitega ning õpilaste tarbeks sülearvutid ning tahvlid. Samuti on arvutikasutamise võimalus ka õpetajatetoas ning infoekraanid koridorides. Sülearvuteid ja tahvleid on mitu komplekti ning neid saavad õpilased õpetaja organiseerimisel ainetundides kasutada.

Õpetajate jaoks on loodud broneerimiskalender http://bit.ly/1QJCQ9I, kus õpetajatel on kasutaja ning selle kaudu saab broneerida sülearvuteid ja tahvleid kogu klassile. Lisaks ja fotoaparaate, diktofone ja videokaamerat.

Klassis oleva õpetaja arvuti eest vastutab õpetaja ning klassi broneeritavate vahendite eest vastutab broneerija, kuid lapsed teavad samuti kasutustingimusi. Arvutiklassis on oma reeglid ning igal lapsel kindel töökoht, mille eest ta vastutab.

IKT valdkonnas koolitab õpetajaid kõige enam haridustehnoloog.  Koolitustel antakse uusi teadmisi erinevatest programmidest, veebikeskkondadest ning töömaterjalide loomise võimalustest. Samas on koolis toimunud ka teiste õpetajate poolt väikesed töötoad, kus õpetajad on ise koolitustel nähtut kolleegidega jaganud.

4.Anna lühiülevaade ja hinnang oma praktika kooli IKT võimalustest? Õpetajate IKT alastest pädevustest, õpilaste IKT alastest oskustest.

Leian, et TLG-s on  IKT vahendite ja võimaluste seis väga hea. Kool on küll suur, kuid vahendeid õppetunde ette planeerides jätkub. Broneerimiskalendrist on ka näha, et õpetajad kasutavad vahendeid innukalt ning IT-juht hoolitseb selle eest, et õpilastele broneeritavad vahendid (sülearvutid ja tahvlid) oleks uue päeva alguseks laetud. Broneerimiskalendrit uurides hakkab muidugi silma ka see, et osad õpetajad on aktiivsemad vahendite kasutajad. Kindlasti kasutavad IKT lahendusi rohkem need õpetajad, kes end selles valdkonnas kindlalt tunnevad ning edasi areneda tahavad. Õpilased on tänapäeval tehnoloogiavallas väga teadlikud ning on endalgi ette tulnud olukord, kus neljanda klassi poiss arvutiprogrammi kasutades abi osutas.

Selle kooli töötajana tean ka ning rõõmustan selle üle, et võrgulahendusi parendatakse pidevalt. Õpilastel on võimalus ka oma seadmega võrku logida ning tunnis õpetajaga kokkuleppel oma seadet kasutada (VOSK – võta oma seade kaasa). Kool osaleb Digipöörde konkursil ning Digipöörde meeskonnaliikmena tean, kuidas ka kooli lapsevanemad selles osas on järjest teadlikumad ning saavad järkjärgult informeeritud nutiseadmete kasutamise otstarbest ja kasulikkusest õppetöös.

Õpilastel TLG-s on võimalus kohe esimesest klassist IKT- vahenditega tutvust teha, sest juba teises klassis on tunniplaanis ainekeskne arvutiõpetus. Õpilased teevad erinevates kooliastmetes erinevaid uurimistöid ning kasutavad õppetöös IKT võimalusi. Palju muidugi oleneb taas õpetajast ja konkreetsest õppeainest. Samuti ka sellest, palju lapsel kodus lubatakse ja võimaldatakse IKT-vahendeid kasutada ja mis otstarbel.

Traditsioonilisel õppel on siiani koht TLG-s, kuid on väga hea meel näha IKT-võimaluste tuge õppetööle nii õpilaste kui õpetajate osas.  Need võimalused aitavad õppetöö muuta mitmekesisemaks, motiveerivamaks ning õpetaja jaoks ka tihti lihtsamaks – online kontrolltööd, hindamine, pranglimine, miksike, MateTalgud jne.

1 kommentaar:

  1. Ülevaade koolist väga põhjalik ning väga hea, et tõid ka välja traditsioonilise õppe aspekti. Kool on väga hea digivahendite baasiga, kuid see käib loomulikult käsikäes ja tasakaalus traditsiooniliste vahendite ja meetoditega.

    VastaKustuta