1.Mis koolis oled
praktikal, kes on koolipoolne juhendaja, või oled ise tegevõpetaja ja viid
tegevused läbi oma klassis?
Olen praktikal Tallinna Lilleküla Gümnaasiumis ning minu koolipoolne
juhendaja on Meeri Sild. M. Sild on kooli haridustehnoloog ning ka inglise
keele õpetaja.
Olen ka ise samas koolis kolmandat aastat tegevõpetaja ning viin tegevusi läbi oma klassis juhendaja pilgu all.
Olen ka ise samas koolis kolmandat aastat tegevõpetaja ning viin tegevusi läbi oma klassis juhendaja pilgu all.
2.Mis klassis praktikat
läbi viid?
Praktikat viin läbi 3. klassis. Tegemist on loovusklassiga. Klassis on 22
õpilast, kellest üks õpib koduõppel.
3.Kes oli koolis isikuks
(nt haridustehnoloog), kes teid tutvustas õpetajale? Kui oled ise tegevõpetaja,
siis kas teie koolis on isik, kes omab ülevaadet, mis IKT võimalused koolis on?
Millist infot kooli kohta anti/said/omad? Õppetööks kasutatav IKT? Üldine
korraldus, kus saab tehnikat võtta, kui koolil olemas, kes vastutab. Kes koolitab
õpetajaid?
Meie koolis omavad kõige paremat ülevaadet IKT võimalustest koolis IT-juht
ja haridustehnoloog. Samas on ka õpetajatel kogu ülevaade olemas, kuid IT-juht
ja haridustehnoloog on selles koolis alati valmis IKT küsimustes aitama.
Klassides on õpetajatel arvutid, internetiühendus ning projektorid. Paljudes
klassides on olemas ka interaktiivsed tahvlid. Koolis on lisaks klassides
olevale kaks arvutiklassi projektorite ja interaktiivsete tahvlitega ning
õpilaste tarbeks sülearvutid ning tahvlid. Samuti on arvutikasutamise võimalus
ka õpetajatetoas ning infoekraanid koridorides. Sülearvuteid ja tahvleid on
mitu komplekti ning neid saavad õpilased õpetaja organiseerimisel ainetundides
kasutada.
Õpetajate jaoks on loodud broneerimiskalender http://bit.ly/1QJCQ9I, kus õpetajatel on
kasutaja ning selle kaudu saab broneerida sülearvuteid ja tahvleid kogu
klassile. Lisaks ja fotoaparaate, diktofone ja videokaamerat.
Klassis oleva õpetaja arvuti eest vastutab õpetaja ning klassi
broneeritavate vahendite eest vastutab broneerija, kuid lapsed teavad samuti
kasutustingimusi. Arvutiklassis on oma reeglid ning igal lapsel kindel töökoht,
mille eest ta vastutab.
IKT valdkonnas koolitab õpetajaid kõige enam haridustehnoloog. Koolitustel antakse uusi teadmisi erinevatest
programmidest, veebikeskkondadest ning töömaterjalide loomise võimalustest.
Samas on koolis toimunud ka teiste õpetajate poolt väikesed töötoad, kus
õpetajad on ise koolitustel nähtut kolleegidega jaganud.
4.Anna lühiülevaade ja
hinnang oma praktika kooli IKT võimalustest? Õpetajate IKT alastest
pädevustest, õpilaste IKT alastest oskustest.
Leian, et TLG-s on IKT vahendite ja
võimaluste seis väga hea. Kool on küll suur, kuid vahendeid õppetunde ette
planeerides jätkub. Broneerimiskalendrist on ka näha, et õpetajad kasutavad
vahendeid innukalt ning IT-juht hoolitseb selle eest, et õpilastele
broneeritavad vahendid (sülearvutid ja tahvlid) oleks uue päeva alguseks
laetud. Broneerimiskalendrit uurides hakkab muidugi silma ka see, et osad
õpetajad on aktiivsemad vahendite kasutajad. Kindlasti kasutavad IKT lahendusi
rohkem need õpetajad, kes end selles valdkonnas kindlalt tunnevad ning edasi
areneda tahavad. Õpilased on tänapäeval tehnoloogiavallas väga teadlikud ning
on endalgi ette tulnud olukord, kus neljanda klassi poiss arvutiprogrammi
kasutades abi osutas.
Selle kooli töötajana tean ka ning rõõmustan selle üle, et võrgulahendusi
parendatakse pidevalt. Õpilastel on võimalus ka oma seadmega võrku logida ning
tunnis õpetajaga kokkuleppel oma seadet kasutada (VOSK – võta oma seade kaasa).
Kool osaleb Digipöörde konkursil ning Digipöörde meeskonnaliikmena tean, kuidas
ka kooli lapsevanemad selles osas on järjest teadlikumad ning saavad
järkjärgult informeeritud nutiseadmete kasutamise otstarbest ja kasulikkusest
õppetöös.
Õpilastel TLG-s on võimalus kohe esimesest klassist IKT- vahenditega
tutvust teha, sest juba teises klassis on tunniplaanis ainekeskne arvutiõpetus.
Õpilased teevad erinevates kooliastmetes erinevaid uurimistöid ning kasutavad
õppetöös IKT võimalusi. Palju muidugi oleneb taas õpetajast ja konkreetsest
õppeainest. Samuti ka sellest, palju lapsel kodus lubatakse ja võimaldatakse
IKT-vahendeid kasutada ja mis otstarbel.
Traditsioonilisel õppel on siiani koht TLG-s, kuid on väga hea meel näha
IKT-võimaluste tuge õppetööle nii õpilaste kui õpetajate osas. Need võimalused aitavad õppetöö muuta
mitmekesisemaks, motiveerivamaks ning õpetaja jaoks ka tihti lihtsamaks –
online kontrolltööd, hindamine, pranglimine, miksike, MateTalgud jne.
Ülevaade koolist väga põhjalik ning väga hea, et tõid ka välja traditsioonilise õppe aspekti. Kool on väga hea digivahendite baasiga, kuid see käib loomulikult käsikäes ja tasakaalus traditsiooniliste vahendite ja meetoditega.
VastaKustuta