teisipäev, 17. november 2015
Praktika ülesanne 3 - analüüs
Kas eelnevalt koostatud tegevusplaanist oli kasu? Põhjenda!
Lisaks tegevusplaanile oli meil õpilastega paberile kirjutatud, kes millise toiduaine toomise eest vastutas. Seega vaatasime juba enne tundi, kas meil on võileibade ja pannkookide tegemiseks kõik vajalikud vahendid ja toiduained olemas.
Tegevusplaani järgi tuletasin endale meelde, millises järjekorras mida teen, seega oli tegevusplaanist kasu.
Tund õppeköögis meeldib lastele alati väga, nad on elevil ja energilised, seega on oluline kõik eelnevalt läbi mõelda. Ilma tegevusplaanita oleksime ilmselt kohe pannkoogitainast ja võileibu tegema hakanud, aga tänu eelnevale planeerimisele ei pääsenud õpilased ohutusreeglitest ning hügieeninõuetest.
Kuidas õnnestus/ei õnnestunud tegevuse läbiviimine?
Tegevuse alguses pidime tahvelarvutitest retsepte ja võileiva pilte otsima, kuid kuna meil oli vaja vaid kaks seadet, siis kasutasid lapsed oma nutitelefone. Wifisse logimisega läks veidi aega ning ka levi õppeköögis kõikus. Siiski saime retsepti kätte ja lapsed ajasid sealt iseseisvalt näpuga järge.
Õnneks alustasime juba vahetunnis selle tunniga, et jõuaksime tunni lõpuks kõik valmis, söödud ja koristatud.
Kui hiljem laua katsime ja koos sõime, siis õpilased said vestelda sellest, palju nad kodus söögitegemisel kaasa löövad.
Õnnestumisele aitas kaasa see, et iga laps oli võtnud oma kokku lepitud toiduaine kaasa ning pidas kinni hügieenireeglitest ja ohutusnõuetest. Samuti olid nad väga tähelepanelikud üksteise suhtes ning koristasid enda järelt.
Mis takistasid/aitasid tegevust läbi viia?
Viisin tunni läbi kahes grupis ehk kaks korda. Lapsed vajasid pidevalt rohkelt abi, eriti pannkookide küpsetamisel ja siis oli raske end võileivategijate ja küpsetajate vahel jagada. Klass on varem mitmel korral õppeköögis toimetanud, kuid sel korral olid nad kuidagi rohkem kartlikud ning vajasid õpetajapoolset pidevat kinnitust, et teevad õigesti. Kaalumisel-mõõtmisel olid nad täpsed ja kiired, raskusi valmistas pannkookide keeramine (kuum pliit ja kartus end põletada). Samas grupisiseselt olid nad abivalmid ning lauakatmine ja koristamine raskusi ei valmistanud.
Koos õpilastega võileibade ja kookide söömine oli väga mõnus, tekkis selline soe õhkkond ning lapsed olid tunnist vaimustuses.
Mida oleksid teinud teisiti?
Leian, et sellist tundi on päris raske läbi viia, kuid ka tagantjärele mõeldes ei teeks midagi teisiti. Vaatamata sellele, et peale tundi olin ikka toimetamisest, juhendamisest ja kuumast pliidist päris väsinud, tulid pannkoogid imemaitsvad ning oma klassiga hoopis teistmoodi tunnis tegutsedes sain ise ka väga positiivse elamuse.
Lastelt sain samuti vaid positiivset tagasisidet ning kogu selle toimetamise sees ei saanud nad arugi, kuidas tegelikult õpivad: mõõtmine, kaalumine, retseptist aru saamine (dl, spl jne), koostöö jne.
Tellimine:
Postituse kommentaarid (Atom)
Igati põnev tund ja mul tekkis küsimus just selle koha pealt, et kuivõrd vajalik oleks köögis nutitelefoni hoidja. Kui on vaja retseptist midagi kontrollida ja kus see nutitelefon parasjagu asub köögis. Kuivõrd mugav/ebamugav oli nutitelefonide kasutamine köögis?
VastaKustutaNutitelefon oli tegevuse ajal kõrval asuva kapi peal, kust nad retsepti aeg ajalt jälgimas käisid, kuid teie kommentaari lugedes mõtlen, et ehk veel ohutum ja kasulikum oleks olnud see lastel sealt paberile kirjutada. Võileiva tegijate grupp toimetaski nii, et vaatasid enne erinevaid võileivapilte ja tegevuse ajal seadet otseselt ei kasutanud ega vajanud.
KustutaSeega otseselt ebamugav ei olnud :)
Kustuta